Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö Ammatilliset erityisopettajat oman työnsä asiantuntijoina : tutkimus ammatillisten erityisopettajien työstä
Julkaistu Jyväskylän ammattikorkeakoulu, Jyväskylä : 2010.
UDK-luokituskoodi
Ulkoasutiedot
Sarjamerkintö ei-lisäkirjausmuodossa Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisuja, ISSN 1456-2332 ; 109/2010
Asiasana
Henkilönnimi
Sarjalisäkirjaus - yhtenäistetty nimeke Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisuja, 1456-2332 ; 109/2010.
ISBN
*00000989nam a22002654a 4500
*0019351
*00520200525075509.0
*008110215s2010\\\\fi\||||||||||\||||||fin|c
*020 $a978-951-830-178-6
*035 $a30633
*035 $a(PrettyLib)0000030633
*0410 $afin
*080 $aUDK:377
*080 $aUDK:376
*24500$aAmmatilliset erityisopettajat oman työnsä asiantuntijoina :$btutkimus ammatillisten erityisopettajien työstä /$cLeena Kaikkonen (toim.).
*260 $aJyväskylä :$bJyväskylän ammattikorkeakoulu,$c2010.
*300 $a170 s.
*4901 $aJyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisuja,$x1456-2332 ;$v109/2010
*650 7$aammatillinen erityisopetus$2ysa
*650 7$aammatilliset erityisopettajat$2ysa
*650 7$atyönkuva$2ysa
*650 7$atyön sisältö$2ysa
*7001 $aKaikkonen, Leena.
*830 0$aJyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisuja,$x1456-2332 ;$v109/2010.
*852 $lAMMATILLISET
*979 $a0000030633
*999 $aMikroMarc$b[Kirja]$x0
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä
kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.
Ammatillisen erityisopetuksen asema ja tehtävät ovat muuttuneet ja tuoneet uusia osaamisvaatimuksia myös erityisopettajien työhön. Vaikkakin muutokset opettajien työnkuvassa ja toimintamalleissa tunnistetaan, ei niistä ole juuri ollut saatavilla tutkimustietoa.
Tässä raportissa kuvataan tulokset valtakunnallisesta tutkimuksesta, jossa ammatillisilta erityisopettajilta itseltään selvitettiin, mitä heidän työnsä tällä hetkellä on, mistä tehtävistä ja rooleista se koostuu, kuinka se on muuttunut ja millaisia haasteita he näkevät tulevaisuudessa olevan odotettavissa.
Viimeisen kolmen vuosikymmenen aikana ammatillisten erityisopettajien työ on monimuotoistunut. Vahvana ytimenä on edelleenkin erityistä tukea tarvitsevan yksilön kasvun tukeminen. Yhä enenevä osa työstä kohdentuu myös koko oppimisyhteisön konsultoimiseen sekä oppimista mahdollistavien oppimisympäristöjen ja yhteistyöverkostojen rakentamiseen.