Henkilönnimi
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
Julkaistu PS-kustannus, Jyväskylä : 2014.
UDK-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Ulkoasutiedot
Sarjamerkintö ei-lisäkirjausmuodossa
Asiasana
Sarjalisäkirjaus - yhtenäistetty nimeke
ISBN
*00001594nam a22005294a 4500
*00116687
*00520200525075531.0
*008131210s2014\\\\fi\||||||||||\||||||fin|c
*020 $a978-952-451-609-9
*035 $a41575
*035 $a(PrettyLib)0000041575
*0410 $afin
*080 $aUDK:37
*084 $aYKL:38.2$2ykl
*1001 $aPaalasmaa, Jarno.
*24510$aAktivoi oppilaasi /$cJarno Paalasmaa.
*260 $aJyväskylä :$bPS-kustannus,$c2014.
*300 $a201 s.
*300 $bkuv.
*300 $c21 cm.
*4901 $aOpetus 20
*650 7$aoppilaitokset$2ysa
*650 7$aoppiminen$2ysa
*650 7$akasvatus$2ysa
*650 7$akokonaisvaltaisuus$2ysa
*650 7$aihmiskäsitys$2ysa
*650 7$apedagogiikka$2ysa
*650 7$aopetus$2ysa
*650 7$alapsilähtöisyys$2ysa
*650 7$alapsikeskeisyys$2ysa
*650 7$aosallisuus$2ysa
*650 7$aopettajat$2ysa
*650 7$aopetusmenetelmät$2ysa
*650 7$aosallistaminen$2ysa
*650 7$aopettajuus$2ysa
*650 7$atoimintaympäristö$2ysa
*650 7$amuutos$2ysa
*650 7$aelämyspedagogiikka$2ysa
*650 7$amediakulttuuri$2ysa
*650 7$akasvatusfilosofia $2ysa
*650 7$aopetustaito$2ysa
*650 7$aoppimisympäristö$2ysa
*650 7$aihmiskuva$2ysa
*830 0$aOpetus 20.
*852 $lPAALASMAA
*979 $a0000041575
*999 $aMikroMarc$b[Kirja]$x0
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä
kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.
Jotain on vialla, jos yhä useampaa oppilasta koulu ei kiinnosta, motivaatio on hukassa ja käytöshäiriöt lisääntyvät. Ratkaisu ei ole siinä, saako opettaja takavarikoida tuntia häiritsevän älykännykän tai tutkia oppilaan laukun. Ratkaisu on nykyistä elämälähtöisemmässä koulussa ja oppilaan mielekkyyden kokemuksen vahvistamisessa. Opettajan on nykypäivänä osattava jakaa asiantuntijuuttaan niin, että oppilaista tulee aktiivisia toimijoita. Oppisisällöt ovat elämää, eikä niitä pidä etäännyttää siitä. Jarno Paalasmaa kertoo uutuuskirjassaan, kuinka pienilläkin oppimisympäristön laajennuksilla voidaan saada aktivoivaa ja innostavaa opetusta aikaiseksi. Teos tuo monipuolisesti esille niitä seikkoja, joiden avulla katkaistaan koulun ajautuminen lapsille ja nuorille vähämerkitykselliseksi paikaksi.