Gradian verkkokirjasto

Systemaattinen johdatus kasvatustieteeseen : peruskäsitteet ja pääsuuntaukset
Muistilista on tyhjä
Vis
Henkilönnimi
  • Siljander, Pauli, kirjoittaja.
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Systemaattinen johdatus kasvatustieteeseen : peruskäsitteet ja pääsuuntaukset
Muut nimekkeet
  • Peruskäsitteet ja pääsuuntaukset
Julkaistu
  • Vastapaino, Tampere : 2014 (Vantaa : Hansaprint 2015)
UDK-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Painos
  • [Uud. p.]
Ulkoasutiedot
  • 264 sivua : kuvitettu ; 21 cm
Yleinen huomautus
  • Uudistettu painos kustannusyhtiö Otavan aiemmin julkaisemasta teoksesta.
  • Lisäpainokset: [Lisäp.] 2015. - 2018.
  • Lisäpainokset: lisäp. 2016.
Huomautus bibliografiasta ym.
  • Sisältää bibliografisia viitteitä ja hakemiston.
Huomautus sisällöstä
  • 1. Johdanto -- 2. Kasvatustieteen peruskäsitteet -- 3. Henkitieteellinen pedagogiikka -- 4. Empiiris-analyyttinen kasvatustiede -- 5. Kriittinen kasvatustiede -- 6. Pragmatismi ja kasvatustiede -- 7. Kommunikatiivinen kasvatustiede -- 8. Kasvatustiede ja konstruktivistiset suuntaukset -- 9. Lopuksi.
Huomautus sisällöstä, tiivistelmä tms.
  • Pauli Siljanderin teos on tiivistys kasvatuksen ilmiöstä ja kasvatustieteen sisällä vaikuttavista tiedekäsityksistä. Siljander johdattelee lukijan seikkaperäisesti ja loogisesti kasvatustieteen peruskysymysten ja -käsitteiden äärelle. Lisäksi hän valottaa niiden syntytaustaa ja paikkaa kasvatustieteen historiassa.
Huomautus saatavuudesta toisessa ilmiasussa
  • Julkaistu myös verkkoaineistona.
Asiasana
Toinen ilmiasu
  • Verkkoaineisto (PDF): ISBN 978-951-768-512-2
ISBN
  • 978-951-768-443-9
*00004655cam a2200865 i 4500
*00117543
*00520220831195548.0
*008140814s2014    fi |||||     ||0||0|fin| 
*020  $a978-951-768-443-9$qnidottu
*0243 $a9789517684439
*035  $a(FI-MELINDA)006829382
*040  $aFI-NL$bfin
*0410 $afin
*042  $afinb
*072 7$a57$2kkaa
*080  $a37$21974/fin/fennica
*084  $a38$2ykl
*084  $a38.01$2ykl
*1001 $aSiljander, Pauli,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000058994
*24510$aSystemaattinen johdatus kasvatustieteeseen :$bperuskäsitteet ja pääsuuntaukset /$cPauli Siljander.
*24630$aPeruskäsitteet ja pääsuuntaukset
*250  $a[Uud. p.]
*260  $aTampere :$bVastapaino,$c2014$e(Vantaa :$fHansaprint$g2015)
*300  $a264 sivua :$bkuvitettu ;$c21 cm
*336  $ateksti$btxt$2rdacontent
*337  $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338  $anide$bnc$2rdacarrier
*500  $aUudistettu painos kustannusyhtiö Otavan aiemmin julkaisemasta teoksesta.
*500  $aLisäpainokset: [Lisäp.] 2015. - 2018.
*500  $aLisäpainokset: lisäp. 2016.
*504  $aSisältää bibliografisia viitteitä ja hakemiston.
*5050 $a1. Johdanto -- 2. Kasvatustieteen peruskäsitteet -- 3. Henkitieteellinen pedagogiikka -- 4. Empiiris-analyyttinen kasvatustiede -- 5. Kriittinen kasvatustiede -- 6. Pragmatismi ja kasvatustiede -- 7. Kommunikatiivinen kasvatustiede -- 8. Kasvatustiede ja konstruktivistiset suuntaukset -- 9. Lopuksi.
*520  $aPauli Siljanderin teos on tiivistys kasvatuksen ilmiöstä ja kasvatustieteen sisällä vaikuttavista tiedekäsityksistä. Siljander johdattelee lukijan seikkaperäisesti ja loogisesti kasvatustieteen peruskysymysten ja -käsitteiden äärelle. Lisäksi hän valottaa niiden syntytaustaa ja paikkaa kasvatustieteen historiassa.
*530  $aJulkaistu myös verkkoaineistona.
*650 7$akasvatustiede$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4537
*650 7$asuuntaukset$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10138
*650 7$ateoriat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p127
*650 7$aoppihistoria$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p16329
*650 7$akasvatusfilosofia$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2746
*650 7$akasvatushistoria$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10258
*650 7$apedagogiikka$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1584
*650 7$akasvatus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p476
*650 7$akonstruktivismi (pedagogiikka)$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p39501
*650 7$akäsitteet$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2267
*650 7$aopetus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2630
*650 7$aoppiminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2945
*650 7$asivistys$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14979
*650 7$asosialisaatio$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6140
*650 7$akoulutus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p84
*650 7$atieteenteoria$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3019
*650 7$ahistoria$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1780
*650 7$apedagogik (vetenskaper)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4537
*650 7$ainriktningar$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10138
*650 7$ateorier$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p127
*650 7$alärdomshistoria$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p16329
*650 7$apedagogisk filosofi$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2746
*650 7$apedagogikens historia$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10258
*650 7$apedagogik (undervisning)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1584
*650 7$afostran$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p476
*650 7$akonstruktivism (pedagogik)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p39501
*650 7$abegrepp$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2267
*650 7$aundervisning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2630
*650 7$ainlärning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2945
*650 7$abildning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14979
*650 7$asocialisation$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6140
*650 7$autbildning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p84
*650 7$avetenskapsteori$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3019
*650 7$ahistoria$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1780
*650 4$apedagogik
*77608$iVerkkoaineisto (PDF):$z978-951-768-512-2
*901  $b024$5FENNI$c20151006142305.0
*902  $ab$5FENNI
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Pauli Siljanderin teos on tiivistys kasvatuksen ilmiöstä ja kasvatustieteen sisällä vaikuttavista tiedekäsityksistä. Siljander johdattelee lukijan seikkaperäisesti ja loogisesti kasvatustieteen peruskysymysten ja -käsitteiden äärelle. Lisäksi hän valottaa niiden syntytaustaa ja paikkaa kasvatustieteen historiassa. Kirja on tarkoitettu oppikirjaksi kasvatustieteen perusopiskelijoille yliopistojen ja ammattikorkeakoulujen kasvatustieteellisissä koulutusohjelmissa sekä avoimessa yliopistossa. Se soveltuu myös kaikille kasvatuksen kysymyksistä ja kasvatustieteellisen ajattelun kehityksestä kiinnostuneille.

Lähetä
TilaEräpäiväKuuluuHylly
76366Saatavana Kukkulan kirjasto - Pääkokoelma38