Gradian verkkokirjasto

27 tutkitusti toimivaa tapaa opettaa
Muistilista on tyhjä
Vis
Henkilönnimi
  • Mitchell, David R., kirjoittaja.
Yhtenäistetty nimeke
  • What really works in special and inclusive education (Second edition), suomi
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • 27 tutkitusti toimivaa tapaa opettaa
Muut nimekkeet
  • Kaksikymmentäseitsemän tutkitusti toimivaa tapaa opettaa
Julkaistu
  • PS-kustannus, Jyväskylä : [2018] Otavan Kirjapaino Oy, Keuruu, 2018.
UDK-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Ulkoasutiedot
  • 441 sivua : kuvitettu ; 23 cm
Huomautus bibliografiasta ym.
  • Sisältää bibliografisia viitteitä ja hakemistoja.
Huomautus sisällöstä
  • Esipuhe -- Kiitokset -- Hannu Savolainen: Saatesanat -- Johdanto -- Oppimisen ja opettamisen malli -- Menetelmä 1: Yhteistoiminnallinen ryhmäopetus -- Menetelmä 2: Vertaisopetus ja -tutorointi -- Menetelmä 3: Sosiaalisten taitojen harjoittelu -- Menetelmä 4: Yhteistoiminnallinen opetus -- Menetelmä 5: Vanhempien osallistuminen ja tuki -- Menetelmä 6: Kognitiivisten strategioiden opettaminen -- Menetelmä 7: Oppimisen itsesäätely -- Menetelmä 8: Muististrategiat -- Menetelmä 9: Kertaus ja harjoitus -- Menetelmä 10: Vastavuoroinen opettaminen -- Menetelmä 11: Behavioristiset suuntaukset -- Menetelmä 12: Funktionaalinen käyttäytymisarviointi -- Menetelmä 13: Kognitiivinen käyttäytymisterapia -- Menetelmä 14: Suora opettaminen -- Menetelmä 15: Formatiivinen arviointi ja palaute -- Menetelmä 16: Tekniset apuvälineet -- Menetelmä 17: Puhetta tukeva ja korvaava kommunikaatio -- Menetelmä 18: Fonologinen tietoisuus ja prosessointi -- Menetelmä 19: Fyysisen oppimisympäristön laadukkuus -- Menetelmä 20: Kaikkien tarpeet oppimisessa huomioiva suunnittelu -- Menetelmä 21: Interventiovaste -- Menetelmä 22: Luokkahuoneen ilmapiiri -- Menetelmä 23: Kouluntasoiset strategiat -- Menetelmä 24: Eri tahojen välinen yhteistyö -- Menetelmä 25: Inklusiivinen opetus -- Menetelmä 26: Suomen opetusjärjestelmä -- Menetelmä 27: Oppimisen mahdollisuuksien järjestäminen -- Hakemisto.
Huomautus sisällöstä, tiivistelmä tms.
  • Mistä tiedät, mihin opetus kannattaa perustaa? Mihin seikkoihin opettajan tulee kiinnittää huomiota opettaessaan ja suunnitellessaan opetusta? Mitä taitoja oppijoille on hyvä opettaa? Entä mitä koko kouluun liittyviä ja koulun ulkoisia asioita kannattaa ottaa huomioon? Ota käyttöön 27 tutkitusti toimivaa tapaa opettaa! Jotta kaikki voisivat oppia, opettajat tarvitsevat tapoja opetuksensa tehostamiseen. Teoksessa esitellään joukko tieteelliseen tutkimukseen perustuvia sovelluksia käytännön opetustyöhön.
Asiasana
Henkilönnimi
  • Korhonen, Jussi, kääntäjä.
Yhteisönnimi
  • PS-kustannus, kustantaja.
ISBN
  • 978-952-451-798-0
*00008470cam a2201225 i 4500
*00121236
*00520230116140853.0
*008180408s2018    fi            001 0 fin| 
*020  $a978-952-451-798-0$qnidottu
*0243 $a9789524517980
*035  $a(FI-MELINDA)012233236
*040  $aFI-NL$bfin$erda$dFI-BTJ$dFI-Halti$dFI-Hul
*0411 $afin$heng
*042  $afinb
*0801 $a373$21974/fin/fennica
*0801 $a37.015.3$21974/fin/1992
*0801 $a377.3$21974/fin/1992
*080  $a371.3
*0801 $a376$21974/fin/1992
*084  $a38$2ykl
*084  $a38.2$2ykl
*084  $a38.52$2ykl
*1001 $aMitchell, David R.,$ekirjoittaja.
*24010$aWhat really works in special and inclusive education (Second edition),$lsuomi
*24510$a27 tutkitusti toimivaa tapaa opettaa /$cDavid Mitchell ; suomennos: Jussi Korhonen.
*2463 $aKaksikymmentäseitsemän tutkitusti toimivaa tapaa opettaa
*264 1$aJyväskylä :$bPS-kustannus,$c[2018]
*264 3$aKeuruu,$bOtavan Kirjapaino Oy,$c2018.
*300  $a441 sivua :$bkuvitettu ;$c23 cm
*336  $ateksti$btxt$2rdacontent
*337  $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338  $anide$bnc$2rdacarrier
*504  $aSisältää bibliografisia viitteitä ja hakemistoja.
*5050 $aEsipuhe -- Kiitokset -- Hannu Savolainen: Saatesanat -- Johdanto -- Oppimisen ja opettamisen malli -- Menetelmä 1: Yhteistoiminnallinen ryhmäopetus -- Menetelmä 2: Vertaisopetus ja -tutorointi -- Menetelmä 3: Sosiaalisten taitojen harjoittelu -- Menetelmä 4: Yhteistoiminnallinen opetus -- Menetelmä 5: Vanhempien osallistuminen ja tuki -- Menetelmä 6: Kognitiivisten strategioiden opettaminen -- Menetelmä 7: Oppimisen itsesäätely -- Menetelmä 8: Muististrategiat -- Menetelmä 9: Kertaus ja harjoitus -- Menetelmä 10: Vastavuoroinen opettaminen -- Menetelmä 11: Behavioristiset suuntaukset -- Menetelmä 12: Funktionaalinen käyttäytymisarviointi -- Menetelmä 13: Kognitiivinen käyttäytymisterapia -- Menetelmä 14: Suora opettaminen -- Menetelmä 15: Formatiivinen arviointi ja palaute -- Menetelmä 16: Tekniset apuvälineet -- Menetelmä 17: Puhetta tukeva ja korvaava kommunikaatio -- Menetelmä 18: Fonologinen tietoisuus ja prosessointi -- Menetelmä 19: Fyysisen oppimisympäristön laadukkuus -- Menetelmä 20: Kaikkien tarpeet oppimisessa huomioiva suunnittelu -- Menetelmä 21: Interventiovaste -- Menetelmä 22: Luokkahuoneen ilmapiiri -- Menetelmä 23: Kouluntasoiset strategiat -- Menetelmä 24: Eri tahojen välinen yhteistyö -- Menetelmä 25: Inklusiivinen opetus -- Menetelmä 26: Suomen opetusjärjestelmä -- Menetelmä 27: Oppimisen mahdollisuuksien järjestäminen -- Hakemisto.
*520  $aMistä tiedät, mihin opetus kannattaa perustaa? Mihin seikkoihin opettajan tulee kiinnittää huomiota opettaessaan ja suunnitellessaan opetusta? Mitä taitoja oppijoille on hyvä opettaa? Entä mitä koko kouluun liittyviä ja koulun ulkoisia asioita kannattaa ottaa huomioon? Ota käyttöön 27 tutkitusti toimivaa tapaa opettaa! Jotta kaikki voisivat oppia, opettajat tarvitsevat tapoja opetuksensa tehostamiseen. Teoksessa esitellään joukko tieteelliseen tutkimukseen perustuvia sovelluksia käytännön opetustyöhön.
*650 7$aopetus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2630
*650 7$aopetusmenetelmät$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p988
*650 7$aopetustyö$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p28618
*650 7$aoppiminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2945
*650 7$ayhteistoiminnallinen oppiminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7481
*650 7$aryhmäopetus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p28251
*650 7$adidaktiikka$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4930
*650 7$ainkluusio$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p18355
*650 7$aerilaiset oppijat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p21534
*650 7$avertaisoppiminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p21811
*650 7$asosiaaliset taidot$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6444
*650 7$aluokkatyöskentely$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p568
*650 7$akasvatusyhteistyö$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p38174
*650 7$aitsesäätely$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14462
*650 7$atutorointi$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3576
*650 7$aoppimistyylit$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7416
*650 7$anäyttöön perustuvat käytännöt$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p27394
*650 7$amuisti (kognitio)$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2607
*650 7$avastavuoroisuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p24782
*650 7$abehaviorismi$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7697
*650 7$akognitiivinen käyttäytymisterapia$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p17531
*650 7$aarviointi$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7413
*650 7$apalaute$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1236
*650 7$apuhetta tukeva ja korvaava kommunikaatio$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p21723
*650 7$aopetusvälineet$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4417
*650 7$afonologinen tietoisuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p23025
*650 7$aoppimisympäristö$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4835
*650 7$aesteettömyys$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p16241
*650 7$aluokkayhteisö$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8557
*650 7$ailmapiiri$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6056
*650 7$atukeminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9131
*650 7$avanhemmat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4074
*650 7$aopetusoppaat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p27132
*650 7$aundervisning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2630
*650 7$aundervisningsmetoder$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p988
*650 7$aundervisningsarbete$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p28618
*650 7$ainlärning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2945
*650 7$asamarbetsinlärning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7481
*650 7$agruppundervisning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p28251
*650 7$adidaktik$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4930
*650 7$ainklusion$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p18355
*650 7$aelever med speciella behov$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p21534
*650 7$apeer learning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p21811
*650 7$asocial kompetens$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6444
*650 7$aklassrumsarbete$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p568
*650 7$afostringssamarbete$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p38174
*650 7$asjälvjustering$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14462
*650 7$atutorverksamhet$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3576
*650 7$ainlärningsstilar$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7416
*650 7$aevidensbaserade praktiker$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p27394
*650 7$aminnet (kognition)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2607
*650 7$aömsesidighet$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p24782
*650 7$abehaviorism$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7697
*650 7$akognitiv beteendeterapi$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p17531
*650 7$autvärdering$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7413
*650 7$arespons$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1236
*650 7$aalternativ och kompletterande kommunikation$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p21723
*650 7$aundervisningsmateriel$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4417
*650 7$afonologisk medvetenhet$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p23025
*650 7$ainlärningsmiljö$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4835
*650 7$ahinderslöshet$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p16241
*650 7$aklassmiljö$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8557
*650 7$aatmosfär (anda)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6056
*650 7$astödjande$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9131
*650 7$aföräldrar$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4074
*650 7$alärarhandledningar$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p27132
*7001 $aKorhonen, Jussi,$ekääntäjä.
*7102 $aPS-kustannus,$ekustantaja.$0(FI-ASTERI-N)000220565
*901  $aMU20181011$5FENNI
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Mistä tiedät, mihin opetus kannattaa perustaa? Mihin seikkoihin opettajan tulee kiinnittää huomiota opettaessaan ja suunnitellessaan opetusta? Mitä taitoja oppijoille on hyvä opettaa? Entä mitä koko kouluun liittyviä ja koulun ulkoisia asioita kannattaa ottaa huomioon? Ota käyttöön 27 tutkitusti toimivaa tapaa opettaa! Jotta kaikki voisivat oppia, opettajat tarvitsevat tapoja opetuksensa tehostamiseen. Teoksessa esitellään joukko tieteelliseen tutkimukseen perustuvia sovelluksia käytännön opetustyöhön. "Olen tietoinen siitä, että kiireisten opettajien on käytännössä mahdotonta pysyä ajan tasalla jatkuvasti kasvavasta tutkimuskirjallisuudesta ja sen soveltamisesta opetuksen tarpeisiin. Toivon, että tämä kirja auttaa tutustumaan viimeaikaiseen, tuloksellisia opetustapoja käsittelevään tutkimukseen, jota on tehty ja tehdään jatkuvasti eri puolilla maailmaa." dosentti David Mitchell, Canterburyn yliopisto, Uusi-Seelanti "David Mitchellin kirja on erinomainen opas opettajille, opiskelijoille ja tutkijoille. Se yhdistää suuren määrän ajantasaisia tutkimustuloksia ja osoittaa siten, mitkä ovat toimivia opetuskäytäntöjä. Teos kertoo, kuinka kaikki oppijat hyötyvät opetuksen ja oppimisen laadun parantamisesta." professori Hannu Savolainen, Jyväskylän yliopisto

Lähetä
TilaEräpäiväKuuluuHylly
86234Saatavana Kukkulan kirjasto - Pääkokoelma38