Gradian verkkokirjasto

KOTO - Kohtaamisia taidolla ja taiteella : kielten ja kulttuurien yhteisöllistä oppimista ja kotoutumista
Muistilista on tyhjä
Vis
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • KOTO - Kohtaamisia taidolla ja taiteella : kielten ja kulttuurien yhteisöllistä oppimista ja kotoutumista
Muut nimekkeet
  • Kohtaamisia taidolla ja taiteella
  • Kielten ja kulttuurien yhteisöllistä oppimista ja kotoutumista
Julkaistu
  • University of Eastern Finland, Joensuu : 2018. Grano Oy
UDK-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Ulkoasutiedot
  • 162 sivua : kuvitettu ; 25 cm
Yleinen huomautus
  • Toimittajat myös kirjoittajia.
Huomautus sisällöstä
  • I OSA: LÄHTÖKOHTIA -- KOTO-oppimisen lähtökohtia, taustaa ja sisältöjä / Liisa Karlsson -- Miksi tarvitaan esikotoutumiseen tähtäävää KOTO-toimintaa? / Liisa Karlsson, Anna-Leena Lastikka ja Ville R. Hartonen -- II OSA: TAUSTAA JA KÄSITTEITÄ -- Maahanmuuttoon liittyvät keskeiset käsitteet / Ville R. Hartonen ja Olli Rissanen -- Esikotouttavan opetuksen tukeminen Savonlinnan vastaanottokeskuksessa yhteistyössä Savonlinnan opettajankoulutuksen kanssa / Ville R. Hartonen -- III OSA: KOHTAAMISIA -- Sadutus siltana kotoutumiseen, kohtaamiseen ja toisen kulttuurin ymmärtämiseen / Liisa Karlsson -- Alle kouluikäisten turvapaikanhakijalasten kotoutumisen menetelmiä kehittämässä / Titta Kettukangas ja Johanna Heikka -- Toiminnallinen kielen oppiminen ja omaksuminen nukketeatterin keinoin / Pia-Riitta Stenberg -- Kotoutumista pelien, leikkien ja draaman keinoin / Janita Lehti -- Alle kouluikäisten turvapaikanhakijalasten suomen kielen oppimisen tukeminen vastaanottokeskuksen varhaiskasvatuskerhossa / Vilma Honkanen ja Janika Rantonen.
Huomautus sisällöstä, tiivistelmä tms.
  • Abstract of the KOTO project in English.
  • [KOTO - Kohtaamisia taidolla ja taiteella - Kielten ja kulttuurien yhteisöllistä oppimista ja kotoutumista -julkaisu käsittelee kielen ja kulttuurin oppimista taidolla, taiteella ja mielikuvituksella. Teoksen artikkelit tarkastelevat sitä, miten eri ikäisten maahanmuuttajien kanssa voidaan monimuotoisesti opiskella kieltä ja kulttuuria, kun käytettävissä ei ole yhteistä kieltä. Sitä tehdään osallisuutta, yhteisöllisyyttä ja toiminnallisuutta lisäävillä menetelmillä. Oppimista edistetään perinteisestä poikkeavin tavoin; dialogisessa oppimisprosessissa kaikki osapuolet – sekä maahanmuuttajat että suomalaiset – oppivat toinen toisiltaan. KOTO-oppimisessa käytetään muun muassa käsityön, kuvataiteen, kotitalouden, musiikin, draaman, liikunnan, kirjallisuuden, pelien, sadutuksen ja mielikuvituksen, leikin ja tunteiden ilmaisun mahdollisuuksia sekä tieto-ja viestintätekniikan keinoja kielen ja kulttuuri oppimisen tukena. Julkaisun tarkoituksena on toimia tietopankkina sekä inspiraationa ja tukimateriaalina, kun halutaan edistää eri ikäisten maahanmuuttajien esikotoutumista silloin, kun maahanmuuttaja on vasta tullut maahan. Kirjassa eritellään eri oppimisen tapojen lisäksi opetusta, joka tähtää kulttuurin tuntemukseen sekä alkeiskielitasoon ja joka lisää maahanmuuttajien kotoutumista, osallisuutta ja aktiivisuutta suomalaisessa yhteiskunnassa. Teosta voi käyttää myös muussa opetuksessa ja toiminnassa sekä työskenneltäessä muiden suomen kieltä vähän hallitsevien kanssa.]
Asiasana
Henkilönnimi
  • Karlsson, Liisa, kirjoittaja, toimittaja.
  • Lastikka, Anna-Leena, kirjoittaja, toimittaja.
  • Vartiainen, Janina, kirjoittaja, toimittaja.
  • Hartonen, Ville Ramon, kirjoittaja.
Yhteisönnimi
  • KOTO - Kotiutuminen taidolla ja taiteella -hanke, julkaisija.
Toinen ilmiasu
  • Verkkoaineisto: ISBN 9789526128900
Elektronisen aineiston sijainti ja käyttö (URI)
  • http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-61-2890-0 Linkki verkkoaineistoon
ISBN
  • 978-952-61-2889-4
*00007690cam a2200961 i 4500
*00121649
*00520210505164055.0
*008180828s2018    fi a          000 0 fin c
*020  $a978-952-61-2889-4$qnidottu
*035  $a(FI-MELINDA)013983050
*040  $aFI-Ku$bfin$erda$dFI-NL
*0410 $afin$beng
*042  $afinb
*0801 $a314$21974/fin/fennica
*0801 $a37$21974/fin/fennica
*084  $a32.21$2ykl
*084  $a38$2ykl
*24500$aKOTO - Kohtaamisia taidolla ja taiteella :$bkielten ja kulttuurien yhteisöllistä oppimista ja kotoutumista /$ctoimittaneet Liisa Karlsson, Anna-Leena Lastikka ja Janina Vartiainen ; kirjoittajat: Ville Ramon Hartonen [ja 15 muuta].
*24630$aKohtaamisia taidolla ja taiteella
*24630$aKielten ja kulttuurien yhteisöllistä oppimista ja kotoutumista
*264 1$aJoensuu :$bUniversity of Eastern Finland,$c2018.
*264 3$bGrano Oy
*300  $a162 sivua :$bkuvitettu ;$c25 cm
*336  $ateksti$btxt$2rdacontent
*337  $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338  $anide$bnc$2rdacarrier
*500  $aToimittajat myös kirjoittajia.
*50500$tI OSA: LÄHTÖKOHTIA --$tKOTO-oppimisen lähtökohtia, taustaa ja sisältöjä /$rLiisa Karlsson --$tMiksi tarvitaan esikotoutumiseen tähtäävää KOTO-toimintaa? /$rLiisa Karlsson, Anna-Leena Lastikka ja Ville R. Hartonen --$tII OSA: TAUSTAA JA KÄSITTEITÄ --$tMaahanmuuttoon liittyvät keskeiset käsitteet /$rVille R. Hartonen ja Olli Rissanen --$tEsikotouttavan opetuksen tukeminen Savonlinnan vastaanottokeskuksessa yhteistyössä Savonlinnan opettajankoulutuksen kanssa /$rVille R. Hartonen --$tIII OSA: KOHTAAMISIA --$tSadutus siltana kotoutumiseen, kohtaamiseen ja toisen kulttuurin ymmärtämiseen /$rLiisa Karlsson --$tAlle kouluikäisten turvapaikanhakijalasten kotoutumisen menetelmiä kehittämässä /$rTitta Kettukangas ja Johanna Heikka --$tToiminnallinen kielen oppiminen ja omaksuminen nukketeatterin keinoin /$rPia-Riitta Stenberg --$tKotoutumista pelien, leikkien ja draaman keinoin /$rJanita Lehti --$tAlle kouluikäisten turvapaikanhakijalasten suomen kielen oppimisen tukeminen vastaanottokeskuksen varhaiskasvatuskerhossa /$rVilma Honkanen ja Janika Rantonen.
*520  $aAbstract of the KOTO project in English.
*520  $a[KOTO - Kohtaamisia taidolla ja taiteella - Kielten ja kulttuurien yhteisöllistä oppimista ja kotoutumista -julkaisu käsittelee kielen ja kulttuurin oppimista taidolla, taiteella ja mielikuvituksella. Teoksen artikkelit tarkastelevat sitä, miten eri ikäisten maahanmuuttajien kanssa voidaan monimuotoisesti opiskella kieltä ja kulttuuria, kun käytettävissä ei ole yhteistä kieltä. Sitä tehdään osallisuutta, yhteisöllisyyttä ja toiminnallisuutta lisäävillä menetelmillä. Oppimista edistetään perinteisestä poikkeavin tavoin; dialogisessa oppimisprosessissa kaikki osapuolet – sekä maahanmuuttajat että suomalaiset – oppivat toinen toisiltaan. KOTO-oppimisessa käytetään muun muassa käsityön, kuvataiteen, kotitalouden, musiikin, draaman, liikunnan, kirjallisuuden, pelien, sadutuksen ja mielikuvituksen, leikin ja tunteiden ilmaisun mahdollisuuksia sekä tieto-ja viestintätekniikan keinoja kielen ja kulttuuri oppimisen tukena. Julkaisun tarkoituksena on toimia tietopankkina sekä inspiraationa ja tukimateriaalina, kun halutaan edistää eri ikäisten maahanmuuttajien esikotoutumista silloin, kun maahanmuuttaja on vasta tullut maahan. Kirjassa eritellään eri oppimisen tapojen lisäksi opetusta, joka tähtää kulttuurin tuntemukseen sekä alkeiskielitasoon ja joka lisää maahanmuuttajien kotoutumista, osallisuutta ja aktiivisuutta suomalaisessa yhteiskunnassa. Teosta voi käyttää myös muussa opetuksessa ja toiminnassa sekä työskenneltäessä muiden suomen kieltä vähän hallitsevien kanssa.]
*650 7$amaahanmuuttajat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6165
*650 7$aturvapaikanhakijat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6461
*650 7$akotoutuminen (maahanmuuttajat)$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p24074
*650 7$aoppiminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2945
*650 7$aopetus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2630
*650 7$ayhteisöllinen oppiminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p18727
*650 7$atukeminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9131
*650 7$avastaanottokeskukset$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4963
*650 7$amonikulttuurisuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10647
*650 7$aosallisuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5164
*650 7$asuomen kieli$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8856
*650 7$akulttuuri$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p372
*650 7$aprojektit$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3006
*650 7$ataide$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2851
*650 7$akotitalous (oppiaineet)$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7116
*650 7$atoiminnalliset menetelmät$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p20098
*650 7$avarhaiskasvatus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1650
*650 7$akerhotoiminta$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7641
*650 7$akohtaaminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p22700
*650 7$akotouttaminen (maahanmuuttajat)$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p17342
*650 7$akotoutumiskoulutus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p25048
*650 7$akoulutus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p84
*650 7$ainvandrare$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6165
*650 7$aasylsökande$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6461
*650 7$aintegration hos invandrare$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p24074
*650 7$ainlärning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2945
*650 7$aundervisning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2630
*650 7$akollaborativ inlärning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p18727
*650 7$astödjande$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9131
*650 7$amottagningscentraler$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4963
*650 7$amångkulturalism$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10647
*650 7$adelaktighet$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5164
*650 7$afinska$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8856
*650 7$akultur$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p372
*650 7$akonst$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2851
*650 7$ahuslig ekonomi$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7116
*650 7$afunktionella metoder$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p20098
*650 7$asmåbarnspedagogik$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1650
*650 7$aklubbverksamhet$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7641
*650 7$amötande$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p22700
*650 7$aprojekt$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3006
*650 7$aintegrationsfrämjande$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p17342
*650 7$aintegrationsutbildning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p25048
*650 7$autbildning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p84
*7001 $aKarlsson, Liisa,$ekirjoittaja,$etoimittaja.$0(FI-ASTERI-N)000072915
*7001 $aLastikka, Anna-Leena,$ekirjoittaja,$etoimittaja.$0(FI-ASTERI-N)000137136
*7001 $aVartiainen, Janina,$ekirjoittaja,$etoimittaja.
*7001 $aHartonen, Ville Ramon,$ekirjoittaja.
*7102 $aKOTO - Kotiutuminen taidolla ja taiteella -hanke,$ejulkaisija.
*77608$iVerkkoaineisto:$z9789526128900
*85641$uhttp://urn.fi/URN:ISBN:978-952-61-2890-0$yLinkki verkkoaineistoon
*901  $aMU2019$5FENNI
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Kirja käsittelee kielen ja kulttuurin oppimista taidolla, taiteella ja mielikuvituksella. Teoksen artikkelit tarkastelevat sitä, miten eri ikäisten maahanmuuttajien kanssa voidaan monimuotoisesti opiskella kieltä ja kulttuuria, kun käytettävissä ei ole yhteistä kieltä. Julkaisussa on 12 artikkelia ja yksi kuvasarja.

Lähetä
TilaEräpäiväKuuluuHylly
87128Saatavana Kukkulan kirjasto - Pääkokoelma38