Gradian verkkokirjasto

Näkyväksi tekemisen taito : pedagoginen kohtaaminen opetuksessa
Muistilista on tyhjä
Vis
Henkilönnimi
  • Sutela, Katja, kirjoittaja.
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Näkyväksi tekemisen taito : pedagoginen kohtaaminen opetuksessa
Muut nimekkeet
  • Pedagoginen kohtaaminen opetuksessa
Julkaistu
  • PS-kustannus, Jyväskylä : [2022] Otavan Kirjapaino, Keuruu : 2022.
UDK-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Ulkoasutiedot
  • 222 sivua : kuvitettu ; 21 cm
Huomautus sisällöstä
  • Esipuhe -- Johdanto -- Kehollisuuden tiedostaminen -- Oppilaan huomioiminen -- Tunteiden tunnistaminen ja tunnustaminen -- Moninaisuuden ymmärtäminen -- Välittäminen -- Jälkisanat -- Kiitokset -- Lähteet.
Huomautus sisällöstä, tiivistelmä tms.
  • Opettajan päänsisäinen piiskuri saattaa motkottaa, että opetuksen pitäisi jo alkaa. Oppilaalla täytyy kuitenkin olla turvallinen ja hyväksytty olo ennen kuin oppiminen on edes mahdollista. Kuinka luoda oppimisympäristöstä sellainen, että jokainen oppilas tuntisi olonsa tervetulleeksi ja turvalliseksi? Millainen rooli opettajan tunteilla, empatialla, eleillä ja läsnäololla on kohtaamisessa? Miten opettaja voisi päästä lähemmäs oppilaan henkilökohtaista kasvua ja oppimista ja siten toteuttaa vaihtoehtoisia tapoja näyttää osaamista? Tässä teoksessa pureudutaan siihen, miten tärkeä merkitys oppilaan kohtaamisella ja luokan ilmapiirillä on oppimiselle. Kirjan avulla löydät itsellesi luontaisia keinoja edistää oppilaan näkyväksi tulemista ja siten hänen osallisuuttaan ja oppimistaan. Kun oppilas saa kokemuksen ihmisarvosta ja kunnioituksesta, hänen olonsa on levollisempi, hengityksensä tasaisempi ja olkapäänsä rennommat. Niin oppilaalle kuin opettajalle uusi päivä on uusi mahdollisuus tehdä toisin, nähdä toisin ja uskaltaa olla toisin.
Asiasana
Toinen ilmiasu
  • Verkkoaineisto: ISBN 9789523702578
ISBN
  • 978-952-370-214-1
*00004090cam a22006375i 4500
*00130479
*00520220202121749.0
*008211009s2022    fi ||||       |0| 0|fin| 
*020  $a978-952-370-214-1$qpehmeäkantinen
*0243 $a9789523702141
*035  $a(FI-MELINDA)018056456
*040  $aFI-BTJ$bfin$erda$dFI-O$dFI-NL
*0410 $afin
*042  $afinb
*0801 $a37$22022
*0801 $a37$21974/fin/fennica
*084  $a38.5$2ykl
*1001 $aSutela, Katja,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000212242
*24510$aNäkyväksi tekemisen taito :$bpedagoginen kohtaaminen opetuksessa /$cKatja Sutela.
*24630$aPedagoginen kohtaaminen opetuksessa
*264 1$aJyväskylä :$bPS-kustannus,$c[2022]
*264 3$aKeuruu :$bOtavan Kirjapaino,$c2022.
*300  $a222 sivua :$bkuvitettu ;$c21 cm
*336  $ateksti$btxt$2rdacontent
*337  $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338  $anide$bnc$2rdacarrier
*5050 $aEsipuhe -- Johdanto -- Kehollisuuden tiedostaminen -- Oppilaan huomioiminen -- Tunteiden tunnistaminen ja tunnustaminen -- Moninaisuuden ymmärtäminen -- Välittäminen -- Jälkisanat -- Kiitokset -- Lähteet.
*520  $aOpettajan päänsisäinen piiskuri saattaa motkottaa, että opetuksen pitäisi jo alkaa. Oppilaalla täytyy kuitenkin olla turvallinen ja hyväksytty olo ennen kuin oppiminen on edes mahdollista. Kuinka luoda oppimisympäristöstä sellainen, että jokainen oppilas tuntisi olonsa tervetulleeksi ja turvalliseksi? Millainen rooli opettajan tunteilla, empatialla, eleillä ja läsnäololla on kohtaamisessa? Miten opettaja voisi päästä lähemmäs oppilaan henkilökohtaista kasvua ja oppimista ja siten toteuttaa vaihtoehtoisia tapoja näyttää osaamista? Tässä teoksessa pureudutaan siihen, miten tärkeä merkitys oppilaan kohtaamisella ja luokan ilmapiirillä on oppimiselle. Kirjan avulla löydät itsellesi luontaisia keinoja edistää oppilaan näkyväksi tulemista ja siten hänen osallisuuttaan ja oppimistaan. Kun oppilas saa kokemuksen ihmisarvosta ja kunnioituksesta, hänen olonsa on levollisempi, hengityksensä tasaisempi ja olkapäänsä rennommat. Niin oppilaalle kuin opettajalle uusi päivä on uusi mahdollisuus tehdä toisin, nähdä toisin ja uskaltaa olla toisin.
*583  $aBTJ$5FENNI
*650 7$aopetus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2630
*650 7$apedagogiikka$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1584
*650 7$aopettajat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1117
*650 7$aoppilaat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8131
*650 7$akohtaaminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p22700
*650 7$ailmapiiri$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6056
*650 7$avuorovaikutus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10591
*650 7$aruumiillisuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4006
*650 7$aosallisuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5164
*650 7$atunteet$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3485
*650 7$amoninaisuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p20627
*650 7$aempatia$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8625
*650 7$aundervisning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2630
*650 7$apedagogik (undervisning)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1584
*650 7$alärare$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1117
*650 7$aelever$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8131
*650 7$amötande$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p22700
*650 7$aatmosfär (anda)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6056
*650 7$aväxelverkan$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10591
*650 7$akroppslighet$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4006
*650 7$adelaktighet$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5164
*650 7$akänslor$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3485
*650 7$amångfald$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p20627
*650 7$aempati$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8625
*77608$iVerkkoaineisto:$z9789523702578
*901  $aMU2022$5FENNI
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Arki opettajan työssä rysähti silmille. Huomasin aika pian, että en osannut opettaa kaikkia oppilaita luokassani. Huomio oli pysäyttävä ja sai minut tuntemaan suurta epäpätevyyttä työssä, johon minulla oli kuitenkin asiaankuuluva koulutus. Opettajan päänsisäinen piiskuri saattaa motkottaa, että opetuksen pitäisi jo alkaa. Oppilaalla täytyy kuitenkin olla turvallinen ja hyväksytty olo ennen kuin oppiminen on edes mahdollista. Kuinka luoda oppimisympäristöstä sellainen, että jokainen oppilas tuntisi olonsa tervetulleeksi ja turvalliseksi? Millainen rooli opettajan tunteilla, empatialla, eleillä ja läsnäololla on kohtaamisessa? Miten opettaja voisi päästä lähemmäs oppilaan henkilökohtaista kasvua ja oppimista ja siten toteuttaa vaihtoehtoisia tapoja näyttää osaamista? Tässä teoksessa pureudutaan siihen, miten tärkeä merkitys oppilaan kohtaamisella ja luokan ilmapiirillä on oppimiselle. Kirjan avulla löydät itsellesi luontaisia keinoja edistää oppilaan näkyväksi tulemista ja siten hänen osallisuuttaan ja oppimistaan. Kun oppilas saa kokemuksen ihmisarvosta ja kunnioituksesta, hänen olonsa on levollisempi, hengityksensä tasaisempi ja olkapäänsä rennommat. Niin oppilaalle kuin opettajalle uusi päivä on uusi mahdollisuus tehdä toisin, nähdä toisin ja uskaltaa olla toisin. KT Katja Sutela on Oulun yliopiston musiikkikasvatuksen yliopistonlehtori ja laulaja-lauluntekijä. Hän haluaa tuoda esille oppilaan kohtaamisen merkitystä osana opettajan pedagogista ammattitaitoa.

Lähetä
TilaEräpäiväKuuluuHylly
Ex1Lainassa25.05.2023Priimuksen kirjasto - Pääkokoelma37
Ex2Lainassa05.06.2024Kukkulan kirjasto - Pääkokoelma38.5