Gradian verkkokirjasto

Opetus, oppiminen, vuorovaikutus
Muistilista on tyhjä
Vis
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Opetus, oppiminen, vuorovaikutus
Julkaistu
  • WSOY, Helsinki ; Porvoo : 2002 (Vantaa : Tummavuori)
National Library of Medicinen (NLM) luokituskoodi
  • LB
UDK-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Painos
  • 2. uus. p.
Ulkoasutiedot
  • 328 sivua : kuvitettu ; 24 cm
Yleinen huomautus
  • Juhlakirja professori Leena Ahon 60-vuotissyntymäpäivän kunniaksi.
  • Professori Leena Ahon 60-vuotisjuhlakirja.
Huomautus sisällöstä
  • Koulu, opetus ja oppiminen / Leena Aho -- Opetuksen tutkimus : muutosta vai kehitystä? / Harri Pitkäniemi -- Toisen asteen näkökulma / Anna Raija ja Tapio Nummenmaa -- Tekstistä oppimaan oppiminen / Marja-Liisa Julkunen ja Minna Haring -- Sisältöjen oppiminen ja opettaminen vieraalla kielellä / Kyösti Julkunen -- Matemaattinen ajattelu ja matematiikan opetus / George Malaty --Ympäristö- ja luonnontiedon opettaminen ja oppiminen ala-asteella / Sari Havu-Nuutinen ja Helena Järvinen -- Uuden pedagogiikan perusta / Jorma Enkenberg -- Opettajan pedagogisen ajattelun peruspilareita / Risto Patrikainen ja Laila Myller -- Opetussuunnitelma opettajan työn ja kouluyhteisön kehittämisen välineenä / Tapio Kosunen ja Jyrki Huusko -- Koulu sosiaalisena ympäristönä yläasteelle siirtymisen vaiheessa : näkökulma sosiaaliseen kehitykseen / Janne Pietarinen ja Seppo Rantala -- Täydennyskoulutus luokanopettajan ammatillisen kehittymisen tukena / Matti Meriläinen -- Tulevaisuus on jo alkanut : tulevaisuusnäkökulma koulukasvatuksessa / Anu Haapala -- Ympäristökasvatus koulun ja sen toimintojen laadunkehittämisenä : perusteita ja työvälineitä / Mauri Åhlberg
  • 1.Tutkimuksesta käytäntöön. -- 1.1. Koulu, opetus ja oppiminen. -- 1.2. Opetuksen tutkimus: muutosta vai kehitystä? -- 1.3. Toisen asteen näkökulmasta. -- 2.Sisällöt ja prosessit. -- 2.1. Tekstistä oppimaan oppiminen. -- 2.2. Sisältöjen oppiminen ja opettaminen vieraalla kielellä. -- 2.3. Matemaattinen ajattelu ja matematiikan opetus. -- 2.4. Ympäristö- ja luontotiedon opettaminen ja oppiminen ala-asteella. -- 2.5. Uutta pedagogiikkaa etsimässä. -- 3. Opettaja koulun kehittäjänä. -- 3.1. Opettajan pedagogisen ajattelun peruspilareita. -- 3.2. Koulukohtaiset opetussuunnitelmat - väline reflektiivisyyteen opettajan työssä. -- 3.3. Koulu sosiaalisena ympäristönä yläasteelle siirtymisen vaiheessa: näkökulma sosiaaliseen kehitykseen. -- 3.4. Luokanopettajan ammatillinen kehittyminen ja täydennyskoulutus. -- 4. Näkökulma tulevaisuuteen. -- 4.1.Tulevaisuus on jo alkanut: näkökulma tulevaisuuteen suunteutuneeseen kasvatukseen. -- 4.2.Ympäristökasvatus koulun ja sen toimintojen laadun kehittämisenä.
Henkilönnimi
  • Aho, Leena.
Asiasana
Aineiston lajityyppi/muoto
  • juhlajulkaisut
  • festskrifter
Henkilönnimi
  • Pitkäniemi, Harri.
  • Raijas, Anna.
  • Nummenmaa, Tapio.
  • Julkunen, Kyösti.
  • Malaty, George,
  • Havu-Nuutinen, Sari.
  • Järvinen, Helena.
  • Enkenberg, Jorma.
  • Patrikainen, Risto.
  • Myller, Laila.
  • Kosunen, Tapio.
  • Huusko, Jyrki.
  • Pietarinen, Janne.
  • Rantala, Seppo.
  • Meriläinen, Matti.
  • Haapala, Anu.
  • Åhlberg, Mauri K.,
  • Aho, Leena.
  • Haring, Minna.
  • Julkunen, Marja-Liisa, toimittaja.
Kontrolloimaton nimeke
  • Opetuksen tutkimus : muutosta vai kehitystä?.
  • Toisen asteen näkökulma.
  • Tekstistä oppimaan oppiminen.
  • Sisältöjen oppiminen ja opettaminen vieraalla kielellä.
  • Matemaattinen ajattelu ja matematiikan opetus.
  • Ympäristö- ja luonnontiedon opettaminen ja oppiminen ala-asteella.
  • Uuden pedagogiikan perusta.
  • Opettajan pedagogisen ajattelun peruspilareita.
  • Opetussuunnitelma opettajan työn ja kouluyhteisön kehittämisen välineenä.
  • Koulu sosiaalisena ympäristönä yläasteelle siirtymisen vaiheessa : näkökulma sosiaaliseen kehitykseen.
  • Täydennyskoulutus luokanopettajan ammatillisen kehittymisen tukena.
  • Tulevaisuus on jo alkanut : tulevaisuusnäkökulma koulukasvatuksessa.
  • Ympäristökasvatus koulun ja sen toimintojen laadunkehittämisenä : perusteita ja työvälineitä.
  • Koulu, opetus ja oppiminen.
ISBN
  • 951-0-26911-5
*00011712cam a2201909 i 4500
*0015208
*00520220830202304.0
*008020305s2002    fi |||||||||||000|||fin| 
*015  $afx700012$2skl
*020  $a951-0-26911-5$qnidottu
*0248 $aA0689464
*035  $a(FI-MELINDA)003333960
*040  $aFI-NL$bfin
*0410 $afin
*042  $afinb
*060 4$aLB
*080  $a37$21974/fin/fennica
*080  $a082.2 Aho
*080  $a159.953
*080  $a37.02
*080  $a371.3
*080  $a371.3.02
*080  $a37.0
*084  $a38$2ykl
*24500$aOpetus, oppiminen, vuorovaikutus /$cMarja-Liisa Julkunen (toim.) ; [kuvitus: Eila Sinivuori].
*250  $a2. uus. p.
*260  $aHelsinki ;$aPorvoo :$bWSOY,$c2002$e(Vantaa :$fTummavuori)
*300  $a328 sivua :$bkuvitettu ;$c24 cm
*336  $ateksti$btxt$2rdacontent
*337  $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338  $anide$bnc$2rdacarrier
*500  $aJuhlakirja professori Leena Ahon 60-vuotissyntymäpäivän kunniaksi.
*500  $aProfessori Leena Ahon 60-vuotisjuhlakirja.
*5050 $aKoulu, opetus ja oppiminen / Leena Aho -- Opetuksen tutkimus : muutosta vai kehitystä? / Harri Pitkäniemi -- Toisen asteen näkökulma / Anna Raija ja Tapio Nummenmaa -- Tekstistä oppimaan oppiminen / Marja-Liisa Julkunen ja Minna Haring -- Sisältöjen oppiminen ja opettaminen vieraalla kielellä / Kyösti Julkunen -- Matemaattinen ajattelu ja matematiikan opetus / George Malaty --Ympäristö- ja luonnontiedon opettaminen ja oppiminen ala-asteella / Sari Havu-Nuutinen ja Helena Järvinen -- Uuden pedagogiikan perusta / Jorma Enkenberg -- Opettajan pedagogisen ajattelun peruspilareita / Risto Patrikainen ja Laila Myller -- Opetussuunnitelma opettajan työn ja kouluyhteisön kehittämisen välineenä / Tapio Kosunen ja Jyrki Huusko -- Koulu sosiaalisena ympäristönä yläasteelle siirtymisen vaiheessa : näkökulma sosiaaliseen kehitykseen / Janne Pietarinen ja Seppo Rantala -- Täydennyskoulutus luokanopettajan ammatillisen kehittymisen tukena / Matti Meriläinen -- Tulevaisuus on jo alkanut : tulevaisuusnäkökulma koulukasvatuksessa / Anu Haapala -- Ympäristökasvatus koulun ja sen toimintojen laadunkehittämisenä : perusteita ja työvälineitä / Mauri Åhlberg
*5050 $a1.Tutkimuksesta käytäntöön. -- 1.1. Koulu, opetus ja oppiminen. -- 1.2. Opetuksen tutkimus: muutosta vai kehitystä? -- 1.3. Toisen asteen näkökulmasta. -- 2.Sisällöt ja prosessit. -- 2.1. Tekstistä oppimaan oppiminen. -- 2.2. Sisältöjen oppiminen ja opettaminen vieraalla kielellä. -- 2.3. Matemaattinen ajattelu ja matematiikan opetus. -- 2.4. Ympäristö- ja luontotiedon opettaminen ja oppiminen ala-asteella. -- 2.5. Uutta pedagogiikkaa etsimässä. -- 3. Opettaja koulun kehittäjänä. -- 3.1. Opettajan pedagogisen ajattelun peruspilareita. -- 3.2. Koulukohtaiset opetussuunnitelmat - väline reflektiivisyyteen opettajan työssä. -- 3.3. Koulu sosiaalisena ympäristönä yläasteelle siirtymisen vaiheessa: näkökulma sosiaaliseen kehitykseen. -- 3.4. Luokanopettajan ammatillinen kehittyminen ja täydennyskoulutus. -- 4. Näkökulma tulevaisuuteen. -- 4.1.Tulevaisuus on jo alkanut: näkökulma tulevaisuuteen suunteutuneeseen kasvatukseen. -- 4.2.Ympäristökasvatus koulun ja sen toimintojen laadun kehittämisenä.
*60014$aAho, Leena.
*650 2$aLearning
*650 2$aTeaching
*650 7$aopetus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2630
*650 7$aoppiminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2945
*650 7$aoppimisympäristö$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4835
*650 7$asosiaalinen ympäristö$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4836
*650 7$akoulut$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p386
*650 7$afenomenografia$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p20240
*650 7$ametakognitio$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p19878
*650 7$aluetun ymmärtäminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p20611
*650 7$avieraskielinen opetus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p12222
*650 7$amatematiikka$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3160
*650 7$aympäristö- ja luonnontieto$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14026
*650 7$aympäristökasvatus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14751
*650 7$aoppimiskäsitykset$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6332
*650 7$aopetussuunnitelmat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5140
*650 7$aopettajat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1117
*650 7$aopettajuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8790
*650 7$aammatillinen kehitys$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p13158
*650 7$atäydennyskoulutus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6266
*650 7$ajuhlajulkaisut$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p18076
*650 7$akasvatustiede$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4537
*650 7$akäsitykset$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6333
*650 7$avuorovaikutus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10591
*650 7$aoppiaineet$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5296
*650 7$asosiaalisuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9002
*650 7$asosialisaatio$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6140
*650 7$atoisen asteen koulutus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3387
*650 7$alukutaito$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p11405
*650 7$aoppimisprosessi$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5103
*650 7$atulevaisuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p817
*650 7$aympäristö$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6033
*650 7$akoulukasvatus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14839
*650 7$aopettaja-oppilassuhde$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1050
*650 7$apedagogiikka$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1584
*650 7$akonstruktivismi (pedagogiikka)$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p39501
*650 7$aopetusteknologia$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4418
*650 7$anuoret$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p11617
*650 7$asosiaalinen kehitys$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6138
*650 7$aluokanopettajat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3999
*650 7$atyö$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1810
*650 7$akoulutus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p84
*650 7$aharjoittelu$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p26412
*650 7$afortbildning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6266
*650 7$aundervisning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2630
*650 7$ainlärning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2945
*650 7$ainlärningsmiljö$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4835
*650 7$asocial miljö$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4836
*650 7$askolor (läroanstalter)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p386
*650 7$afenomenografi$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p20240
*650 7$ametakognition$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p19878
*650 7$aläsförståelse$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p20611
*650 7$aundervisning på främmande språk$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p12222
*650 7$amatematik$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3160
*650 7$amiljö- och naturkunskap$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14026
*650 7$amiljöfostran$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14751
*650 7$ainlärningsuppfattningar$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6332
*650 7$aläroplaner$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5140
*650 7$alärare$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1117
*650 7$alärarskap$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8790
*650 7$aprofessionell utveckling$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p13158
*650 7$afestskrifter$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p18076
*650 7$apedagogik (vetenskaper)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4537
*650 7$auppfattningar$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6333
*650 7$aväxelverkan$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10591
*650 7$aläroämnen$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5296
*650 7$asocialitet$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9002
*650 7$asocialisation$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6140
*650 7$aandra stadiets utbildning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3387
*650 7$aläsfärdighet$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p11405
*650 7$ainlärningsprocess$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5103
*650 7$aframtid$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p817
*650 7$amiljö$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6033
*650 7$afostran i skolan$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14839
*650 7$aförhållandet lärare-elev$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1050
*650 7$apedagogik (undervisning)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1584
*650 7$akonstruktivism (pedagogik)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p39501
*650 7$aundervisningsteknologi$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4418
*650 7$aungdomar$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p11617
*650 7$asocial utveckling$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6138
*650 7$aklasslärare$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3999
*650 7$aarbete$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1810
*650 7$autbildning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p84
*650 7$aträning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p26412
*655 7$ajuhlajulkaisut$2slm/fin$0http://urn.fi/URN:NBN:fi:au:slm:s812
*655 7$afestskrifter$2slm/swe$0http://urn.fi/URN:NBN:fi:au:slm:s812
*7001 $aPitkäniemi, Harri.
*7001 $aRaijas, Anna.
*7001 $aNummenmaa, Tapio.
*7001 $aJulkunen, Kyösti.
*7001 $aMalaty, George,$0(FI-ASTERI-N)000078134
*7001 $aHavu-Nuutinen, Sari.
*7001 $aJärvinen, Helena.
*7001 $aEnkenberg, Jorma.
*7001 $aPatrikainen, Risto.
*7001 $aMyller, Laila.
*7001 $aKosunen, Tapio.
*7001 $aHuusko, Jyrki.
*7001 $aPietarinen, Janne.
*7001 $aRantala, Seppo.
*7001 $aMeriläinen, Matti.
*7001 $aHaapala, Anu.
*7001 $aÅhlberg, Mauri K.,$0(FI-ASTERI-N)000063826
*7001 $aAho, Leena.
*7001 $aHaring, Minna.
*7001 $aJulkunen, Marja-Liisa,$etoimittaja.$0(FI-ASTERI-N)000045858
*7400 $aOpetuksen tutkimus : muutosta vai kehitystä?.
*7400 $aToisen asteen näkökulma.
*7400 $aTekstistä oppimaan oppiminen.
*7400 $aSisältöjen oppiminen ja opettaminen vieraalla kielellä.
*7400 $aMatemaattinen ajattelu ja matematiikan opetus.
*7400 $aYmpäristö- ja luonnontiedon opettaminen ja oppiminen ala-asteella.
*7400 $aUuden pedagogiikan perusta.
*7400 $aOpettajan pedagogisen ajattelun peruspilareita.
*7400 $aOpetussuunnitelma opettajan työn ja kouluyhteisön kehittämisen välineenä.
*7400 $aKoulu sosiaalisena ympäristönä yläasteelle siirtymisen vaiheessa : näkökulma sosiaaliseen kehitykseen.
*7400 $aTäydennyskoulutus luokanopettajan ammatillisen kehittymisen tukena.
*7400 $aTulevaisuus on jo alkanut : tulevaisuusnäkökulma koulukasvatuksessa.
*7400 $aYmpäristökasvatus koulun ja sen toimintojen laadunkehittämisenä : perusteita ja työvälineitä.
*7400 $aKoulu, opetus ja oppiminen.
*9001 $aÅhlberg, Mauri$yÅhlberg, Mauri K.
*901  $aMU20020311$5FENNI
*902  $ab$5FENNI
*908  $afin
*960  $aARTO
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Kuvausta ei toistaiseksi saatavana

Lähetä
TilaEräpäiväKuuluuHylly
54867Saatavana Kukkulan kirjasto - Pääkokoelma38