Matilainen, Maria,
Neurokirjon lapsi varhaiskasvatuksessa / Maria Matilainen ja Salla Hewitt. . - 352 sivua :
Ensimmäiset vuodet varhaiskasvatuksessa rakentavat voimakkaasti lapsen minäkuvaa, itsetuntoa ja käsitystä itsestä ihmisenä ja oppijana. Se, miten lapsi kohdataan ja nähdään näinä vuosina, vaikuttaa hänen koko myöhempään elämäänsä. Neurokirjon piirteiden varhainen tunnistaminen on tärkeää, jotta lasta voidaan mahdollisimman aikaisessa vaiheessa tukea myönteisin keinoin ja muokata ympäristöä lapsen tarpeisiin sopivaksi. Hyväksytyksi ja ymmärretyksi tuleminen vahvistaa lapsen turvan tunnetta, ja pienetkin onnistumiset kasvattavat hänen luottamustaan omiin taitoihinsa. Kirja perustuu aikuisten tietoisen toiminnan vahvistamiseen. Neurovahvistava lähestymistapa varhaiskasvatuksessa vaalii neuromoninaisuutta, edistää yhdenvertaisuutta ja turvaa lapsen oikeutta kasvaa omaksi itsekseen. Teos tarjoaa varhaiskasvatuksen ammattilaisille työkalupakin, jonka avulla voi löytää neurokirjoystävällisiä ratkaisuja neuromoninaisten lasten kohtaamiseen ja tukemiseen varhaiskasvatuksessa. Kirjassa käsitellään myös toimivaa yhteistyötä vanhempien ja kuntoutusalan ammattilaisten kanssa.
Oppdatert personvernerklæring og bruk av informasjonskapsler
Nytt regelverk for behandling av personopplysninger (GDPR) trer i kraft 20. juli 2018. Vi har derfor gjennomgått våre rutiner for behandling av personopplysninger, samt oppdatert vår personvernerklæring.
Våre nett-tjenester bruker informasjonskapsler (cookies) til å huske påloggingsopplysninger, samt forbedre brukeropplevelsen. Du godtar dette dersom du fortsetter å bruke nett-tjenestene.